aantal problemen x20xev

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mikejuhhh
forum-gebruiker
Berichten: 669
Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
Locatie: reusel

aantal problemen x20xev

Bericht door mikejuhhh »

Ik heb een tijdje geleden me astra een x leeg gereden omdat ik me portemonnee vergeten was en dus niet kon tanken :oops: sindsdien loopt die stationair slecht , hij stottert en hij loopt soms hoog stationair (1200 toeren) .
Toen naar de garage geweest en die zeden dat ik me filter moest wisselen, dat dus net gedaan maar ik merk nog geen verschil ,ook een flesje injectorcleaner er in gegooid en daar merk ik wel een klein beetje van maar niet veel.

Wat kan ik hier aan doen ?

Verder zit er in mijn dak een aftermarket dakraam dat nu lekt, ik heb al geprobeerd met een revetje tussen de rails en het dak zodat het raam harder op de rubbers wordt gedrukt alleen dat werkt ook niet.
Is er misschien een manier om dit op te lossen of kan ik beter een andere zoeken op de sloop in de hoop dat die niet lekt?

En verder rammelen me remblokken achter ,dit was al toen ik hem kocht en schijnbaar kan het geen kwaad alleen ik wordt er toch wel redelijk gek van als ik met me raam open rij.
Ik heb ook al wel een paar keer van mensen gehoord dat er iets rammelde.
Ik heb het opgezocht hier en dat zou liggen aan de verkeerde blokken waar geen veertjes op zaten oid.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik wil mijn auto gewoon netjes maken en goed onderhouden.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: aantal problemen x20xev

Bericht door RedBill »

- Dat van die remmen kun je dan het beste aanpakken door er bij de dealer even goede remblokken op te laten zetten. Dat kost je niet de wereld. Mocht je het zelf kunnen dan is dat helemaal mooi meegenomen.
- Slecht stationair lopen licht vaak aan een vervuilde stappenmotor, maar volgens mij had jij ergens anders deze vraag ook al gesteld. Heb je je brandstoffilter al vervangen, en het filter van de pomp al nagekeken?

Hoe handig ben je zelf met techniek?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
mikejuhhh
forum-gebruiker
Berichten: 669
Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
Locatie: reusel

Re: aantal problemen x20xev

Bericht door mikejuhhh »

Ja de remmen moet me wel lukken met een maat van me ,die leert voor monteur dus dat komt wel goed.

En ja die vraag had ik al een soort van gesteld ,ik heb de benzine filter die onder de auto zit vervangen .
Ik weet niet waar er nog meer zitten.
Ja ik ben best handig ,ik sleutel al van af me 14e aan brommers , motors en auto's dus de meeste dingen kan ik wel.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: aantal problemen x20xev

Bericht door RedBill »

Ander filter zit aan de pomp zelf. Je kunt bij de pomp door onder je achterbank het luikje te openen. Dan komt de tank tevoorschijn en een deksel met 8 boutjes. Daar zit je pomp aan vast. Als je die acht boutjes los schroeft kun je de pomp uitnemen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
mikejuhhh
forum-gebruiker
Berichten: 669
Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
Locatie: reusel

Re: aantal problemen x20xev

Bericht door mikejuhhh »

Ah oke weer wat geleerd dan, maar ik ga nu eerst mijn stappenmotor proberen schoon te maken, ik weet nu waar die zit en wat ik moet doen dus dat moet goed komen.
Nu alleen nog even tijd vinden om dat een x goed te doen.
Gebruikersavatar
mikejuhhh
forum-gebruiker
Berichten: 669
Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
Locatie: reusel

Re: aantal problemen x20xev

Bericht door mikejuhhh »

Ik heb net mijn stappenmotor losgehaald en met wd 40 schoongespoten en alles er omheen ook even schoongemaakt maar nog loopt die kut.
Wat kan het zijn ,of is er misschien iemand die even wil komen luisteren en helpen?
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Re: aantal problemen x20xev

Bericht door Roy 2.0 16v »

ik denk dat je je brandstofpomp hebt gekilled, die heeft wat droog gelopen en heeft nu kuren

te weinig brandstof doorgeven en hierdoor hoog stationair

je kan het testen, achterbank ophoog, kapje weg, benzineslang van de pomp halen, universele slang met zelfde diameter er even op, 1,5 meter verder slang in fles
startpoging en kijken naar de straal in de fles

ik heb hier pompen getest door de contrastekker van een slopert te knippen, met draden aan een accu in de schuur, pomp in een emmertje benzine, stekker erin en bzzzt en zo even een paar minuutjes laten draaien

den helder ? als je eens naar beneden rijdt richting Hoorn dan bel / pm je maar
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
mikejuhhh
forum-gebruiker
Berichten: 669
Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
Locatie: reusel

Re: aantal problemen x20xev

Bericht door mikejuhhh »

Hoorn ,dat ligt helemaal aan de andere kant .
Ik woon aan de belze grens ,volgens mij heb ik daar toen me blauwe sport gekocht in hoorn.
maar ik zal van het weekeind wel eens kijken als ik weer tijd heb.
Plaats reactie