1,8i ecotec blok in mijn auto plaatsen

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rk055
forum-gebruiker
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 jan 2013 19:36
Auto('s): opel astra f 1.6 8v 96
Locatie: apeldoorn

1,8i ecotec blok in mijn auto plaatsen

Bericht door rk055 »

hoi allemaal,

zoals jullie weten heb ik een astra 1.6 8 v 75 pk nou kan ik voor een best leuk prijsje een 1,8i ecotec blok aanschaffen maar zou ik deze motor zo over kunnen hangen zonder al te veel aan passingen te doen of moet ik dan ook de assen en remmerij en dergelijk gaan aanpassen??
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: 1,8i ecotec blok in mijn auto plaatsen

Bericht door RedBill »

Welk blok is het precies? 8V, 16V? Voor zover ik weet is er geen 8V ecotec bedenk ik me net.

Het hangt namelijk van de vermogensstijging af of het wel of niet verstandig is om dingen aan te passen.
C18XE = 125 Pk
C18XEL= 115 Pk
X18XE = 115 Pk
X18XE1 = 115 Pk
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
rk055
forum-gebruiker
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 jan 2013 19:36
Auto('s): opel astra f 1.6 8v 96
Locatie: apeldoorn

Re: 1,8i ecotec blok in mijn auto plaatsen

Bericht door rk055 »

het gaat om de c18xel
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: 1,8i ecotec blok in mijn auto plaatsen

Bericht door RedBill »

In dat geval denk ik dat je er sowieso aan vast zit om ook de assen en de naven van die auto mee te nemen, jouw 1.6 heeft volgens mij dunnere assen, die niet in de bak van de 1.8 passen (er vanuit gaande dat je ook de versnellingsbak meeneemt). Remmen zou je even moeten checken op diameter van de voorschijven. Als die gelijk is hoeft de remmerij niet per se aangepast.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: 1,8i ecotec blok in mijn auto plaatsen

Bericht door Laagvlieger »

remmerij moet aangepast. Is veek kleiner bij een 1.6 8v. En idd assen en naven zijn anders.
Vergeet ook de dikkere stabilisatorstang niet!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Re: 1,8i ecotec blok in mijn auto plaatsen

Bericht door Roy 2.0 16v »

Als je al het blok, versnellingsbak, assen, naven, remmen moet overzetten.
Kun je misschien beter je huidige auto verkopen en in 1x een 1.8 of 2 liter kopen.

Wat je aan geld dan extra uitgeeft maak je weer goed door het vele werk dat het scheelt.

of, lekker je 1.6 zo houden.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
rk055
forum-gebruiker
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 jan 2013 19:36
Auto('s): opel astra f 1.6 8v 96
Locatie: apeldoorn

Re: 1,8i ecotec blok in mijn auto plaatsen

Bericht door rk055 »

Roy 2.0 16v schreef:Als je al het blok, versnellingsbak, assen, naven, remmen moet overzetten.
Kun je misschien beter je huidige auto verkopen en in 1x een 1.8 of 2 liter kopen.

Wat je aan geld dan extra uitgeeft maak je weer goed door het vele werk dat het scheelt.

of, lekker je 1.6 zo houden.
ja dat hebben ze in eerdere topics al gezegd hier van huidige auto verkopen enzo maar daar heb ik ook op geantwoord het verschil met mijn auto en de meeste huidige 1.8 en 2.0 gsi'tjes is gewoon,
mijn auto heeft 1 heel klein plekje roest van 1 bij 1 cm verder is mijn auto nog helemaal roestvrij en kei en kei hard wielkast randen enzo je kent het allemaal wel de wel bekende plekjes
dat is allemaal roestloos
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: 1,8i ecotec blok in mijn auto plaatsen

Bericht door RedBill »

Das een heel goed argument om je huidige carrosserie te houden en blok over te bouwen. En de hoeveelheid werk voor een motorombouw moet ook weer niet overdreven worden: dat kan in twee dagen helemaal gefixt zijn als je alle materialen hebt
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
rk055
forum-gebruiker
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 jan 2013 19:36
Auto('s): opel astra f 1.6 8v 96
Locatie: apeldoorn

Re: 1,8i ecotec blok in mijn auto plaatsen

Bericht door rk055 »

ja nou bij mij zal het wat langer duren aangezien ik gewoon een baan van 50 a 60 uur per week heb en het moet ook nog is zijn dat de garage waar ik dat eventueel zou doen ook de ruimte tot de beschikking heb voor me maar als ik dit wil gaan doen ga ik eerst alles opsparen
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: 1,8i ecotec blok in mijn auto plaatsen

Bericht door RedBill »

Als je zorgt dat je in ieder geval alle materialen hebt liggen (blok + voortrein + uitlaatlijn) en een motortakel dan kun je daarna een goed moment plannen en kan het vrij snel gaan.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
mikejuhhh
forum-gebruiker
Berichten: 669
Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
Locatie: reusel

Re: 1,8i ecotec blok in mijn auto plaatsen

Bericht door mikejuhhh »

Ik zou als ik jou was je remmen gewoon zoizo verwisselen ,ik vind het nooit weg om extra remkracht te hebben als je wat sneller wilt gaan rijden etc.
Daar ben ik ook mee begonnen nu ,eerst zorgen dat je goed kan remmen en de auto er klaar voor is en dan pas hem sneller gaan maken.
Gebruikersavatar
rk055
forum-gebruiker
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 jan 2013 19:36
Auto('s): opel astra f 1.6 8v 96
Locatie: apeldoorn

Re: 1,8i ecotec blok in mijn auto plaatsen

Bericht door rk055 »

ag voorlopig zit het er toch nog niet in en meschien ook wel helemaal niet ik vind het een hele leuke en fijne auto hoor de astra maar het liefst ga ik over een tijdje gewoon veel jonger rijden en nu doe ik gewoon wat kleine dingetjes aan de buitenkant van de auto
aanpassen,

zoals nu heb ik mijn achterlichten gespoten en mijn plaat bij de kentekenplaat hoogglans zwart zal der wel foto van maken binnenkort ga ik de angeleyes van hardcore hell ophalen dus gewoon kleine dingetjes binnenkort waarschijnlijk ander setje velgen van me vader kvind buitenkant belangrijker dan vermogen
want mijnes rijd opzich wel lekker
Plaats reactie