Tellerstand

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

ik snap niet waarom bij jouw dat veertje steeds los gaat. Daar hoef je niet aan te komen en je hebt er ook geen last van.

Hijs gewoon ontregeld. heb je hem misschien een slag teveel gegeven ofzo? Hij staat dus te strak.
De vraag is of je hem ooit nog goed gaat krijgen.

:(
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
kotey
forum-gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 13 jun 2003 13:11
Locatie: Centraal Nederland
Contacteer:

Bericht door kotey »

Het enige wat ik gedaan heb is de tellernaald van het asje getrokken.
Na het verwisselen van de tellerplaat de naald weer op het asje gezet maar door het gewicht van het contra gewichtje aan de naald ging de naald gelijk al op 50km/h hangen. Ik heb de naald toen zó geplaatst dat ie op de nul bleef staan. Toen ging ik bij een stapvoets vaartje al 40. Na de veer iets (dus geen volle slag, hooguit 30 graden) strakker te hebben gezet had ik als resultaat dat de naald pas begon bij de derde versnelling en 2000 toeren.

Vraag is dus HOE je de naald op z'n NORMALE stand krijgt?
Na het plaatsen van witte platen is dit ook mogelijk anders worden die dingen niet verkocht. Ik heb al diverse winkels gebeld die die witte platen leveren maar die mensen hebben (zoals gewoonlijk) alleen maar verstand van verkopen en zijn zo technisch als Piet Paulusma in een string op een benefietavond voor dakloze kinderen in Tanzania...
KOTEY tatoëert. 75 euro p/uur!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Normale procedure bij monteren van platen is de wijzer over het nulpinnetje trekken, dan terug laten vallen tot het punt waar de veerspanning weg is. Dat punt aftekenen.
Dan nieuwe platen monteren op de stand van de aftekening, naald weer over het nulpintpinnetje trekken en alles werkt nog super.
Als je dat punt kwijt bent zul je toch iets moeten goochelen met rijden met gps snelheid en dan op die snelheid de wijzer op de teller drukken.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
kotey
forum-gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 13 jun 2003 13:11
Locatie: Centraal Nederland
Contacteer:

Bericht door kotey »

Helemaal duidelijk. Bij deze opnieuw:

Wie heeft er een tellerbak voor me?
Liefst met lage stand.

$$$
KOTEY tatoëert. 75 euro p/uur!
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

http://www.marktplaza.nl/KILOMETERSTAND ... 741534.php

kwam deze toevallig tegen, zal ook jouw km stand wel kunnen manipuleren..

en anders probeer je het toch zelf? stukje binnenkabel van een km tellerkabel in je boormachine, en in je cockpit proppen, en met lage toeren even lekker laten gaan.. ( klinkt te simpel maar werkt volgens mij wel opperbest)


en met je km naald afstellen, zou gewoon lekker op een rechte lange weg achter een vriend rijden die afgesproken bv. 50 rijd, en dan zelf, of een passagier de naald op de 50 drukken.
met stilstaan en dan op de gok dat ding ergens drukken moet je erg veel mazzel hebben dat ie weer redelijk klopt.

daarna plastic kap er weer op en klaar.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
kotey
forum-gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: 13 jun 2003 13:11
Locatie: Centraal Nederland
Contacteer:

Bericht door kotey »

Gefixt! :) Topic kan op slot.
KOTEY tatoëert. 75 euro p/uur!
Gesloten