Raad en advies nodig!!

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Raad en advies nodig!!

Bericht door Mad Driver »

Ik zal me eerst even voorstellen.
De naam is Mad Driver ik lees al een tijdje rond op de gezellige GSI forum.
Ben 20jaar en student.
Ik ben echt van plan om een GSI aan te schaffen allen 1 probleem, ouders.
Heb momenteel een kadett wat ik te koop heb staan. Als die verkocht is kan ik de gsi aanschaffen.
Maar mijn vader wil niet dat ik de kadett verkoop, omdat hij vindt dat deze auto geen veel problemen dus kosten met zich meebrengt en is bang dat ik een andere auto niet kan betalen.

nou ik heb een bijbaan een kan 300per maand aan de auto besteden.
vinden jullie dit genoeg om een gsi te kunnen houden?
ik zou om de zoveel tijd ook paar hondert in onderhoud kunnen steken als het maar niet maandelijk is zegma.

rij gemiddeld 300km per week en de verzekering en belasting samen gaat me 100per maand kosten.
dus nog 200 over voor benzine en kleine reparaties.
Denken jullie dat ik een gsi kan kopen en onderhouden of niet?
dat wil ik graag weten zodat ik me eindelijk kan besluiten wat ik ga doen.
want ik heb een half jaar lang hard gewerkt om het geld bij elkaar te krijgen voor de auto nu is het zover krijgk dit.

graag tips en meningen

alvast bedankt
groetjes
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Moet zeker wel lukken.
MAAR dan moet het geld wel worden gestoken in fatsoenlijk onderhoud en niet in bumpers enzo.
Bij normaal GOED onderhoud zul je weinig problemen krijgen en zorg voor een nette zo standaard mogelijke GSi.

Kwa kosten zal even iemand anders moeten reageren, Ik heb alles voor weinig :lol:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Nee dat ben ik ook niet van plan aangezien ik de gsi mooi vind helemaal standaard maar dan met mooie velgen de rest is super wat mij betreft.

greetz
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

ik

Bericht door Delax80 »

ik ben ook student en kan me gsi ook goed betalen :) ik ben voor verzekering + belasting +- 50 in de maand kwijt ( :D mamama)

als je beetje zelf dingen kan is het goed te betalen. ik bedoel een grote beurt kost bij een garage al gauw 150 euro(????). terwijl je voor 50 euro ook klaar kan zijn als je het zelf doet.

dan heb je af en toe nog pakkingje hier en slangetje daar maar dat vind ik ook de kosten niet. bij mij gaat duidelijk het meeste geld in benzine zitten. maar ik rij dan ook minimaal 400 in de week. ik heb een c18xe (ecotec) en rij gemiddeld 8.3/100 km (en rij altijd lekker door). ik denk dat een 2.0 8v of 2.0 16v al wel meer zuipt (?????)

denk dus dat 300 euro per maand goed tedoen is.
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

ik ben voor verzekering + belasting +- 50 in de maand kwijt
:idea: hoe oud benje dan als ik vragen mag?
want je verzekering is wel erg goedkoop!
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Op zn moeders naam denk ik :wink:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9303
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Hoi, Welkom.

Tof dat je de GSi ook zo'n coole wagen vindt!

Zoals Laagvlieger al aangeeft hoeft bij goed onderhoud een Astra GSi je zeker niet meer te kosten dan een Kadett. Als je een 2.0 8V vindt met de carrosserie in goede staat en een beetje goed behandelde motor kun je heel lang en relatief goedkoop rijden. Die onderdelen zijn vaak iets goedkoper dan een 16V (Denk bijvoorbeeld aan het vervangen van distributieriem, uitlaatdempers e.d.)

Kwa brandstofkosten ontlopen de drie motoren elkaar niet veel. Volgens de fabriek is de 2 liter 16V het zuinigst, gevolgd door de 1.8 16V en daarna de 2.0 8V.

Verzekering zou je op jouw leeftijd moeten inschatten op +/- 850 euro per jaar voor alleen WA. WA+ (Ook diefstal, inbraak en glasschade verzekerd) zal op 200 euro per jaar meer uitkomen.

Belangrijkst is dat je iemand met kennis van de auto's meeneemt bij aanschaf van de wagen.

Succes met zoeken!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Op zn moeders naam denk ik
zoiets had ik al gedacht ja.
Ik ga mijn auto op mijn broers naam zetten. hij is namelijk 3 jaartjes ouder en scheelt weer wat in centjes.

Maar goed ik zal jullie advies opvolgen en op zoek gaan naar en 8v zodra mijn kadett de deur uit is.

iedereen bedankt voor jullie reacties en ik zal me nog officieel voorstellen in de stel je voor topic als ik mn gsi heb.

greetz :)
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Een Astra 2 liter 8V is technisch zo goed als exact hetzelfde als een Kadett :wink:

Let wel op ROEST als je hem gaat aanschaffen, reparatie daarvan kost ernstig veel geld :?
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
jeffrey c20let
forum-gebruiker
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 dec 2003 02:58
Locatie: waddinxveen

Bericht door jeffrey c20let »

En in wat voor prijs klasse wil jij een gsi zoeken ?
voor 1000 euro koop je geen gsi die lage onderhouds kosten met zich mee brengt :wink:

suc6 aankomende gsi rijder
Gang is alles
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Koop een 93/94 type met kachelknop met standje 4. :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

En vanaf de 2e helft 94 roesten ze minder :wink:

Vanaf 2e helft '95/ begin '96 heb je het 'nieuwe model' dus zonder luchthappers en andere ('normale') bumpers. maar hier zijn ook weer uitzondering op, zgn 'tussenmodellen' :)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
heineken
forum-gebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 05 jul 2005 20:34
Locatie: Denhaag

Bericht door heineken »

hey welkom :D

ik rij zo ongeveer 350 a 400 km op een volle tank van €60..
dus dat gaat je gemiddeld €180,- per maand kosten..
plus je wegenbelasting en verzekering..
hou je niet echt veel over ben ik bang..
is in iedergeval wel iets om rekening mee te houden ben ik bang :?
astra gsi turbo
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Let wel op ROEST als je hem gaat aanschaffen, reparatie daarvan kost ernstig veel geld
Ja dit heb ik al uit het forum kunnen uithalen, ik zal hiermee goed opletten. nog tips hoe je het beste kunt achterhalen of er onzichtbare roest is??
En in wat voor prijs klasse wil jij een gsi zoeken ? voor 1000 euro koop je geen gsi die lage onderhouds kosten met zich mee brengt

Ik kan er 2000 tot maximaal 2800 aan uitgeven!!!

Ik denk dat ik idd eentje van 94 zal halen (al zijn er dan weinigen die de uiterlijk hebben wat ik mooi vind maar goed.

[/quote]ik rij zo ongeveer 350 a 400 km op een volle tank van €60..
dus dat gaat je gemiddeld €180,- per maand kosten..

Dat lukt me wel ik heb namelijk gerekend dat ik 200 per maand aan benzine kan besteden. 100 is genoeg voor belasting +verzekering dan hou ik wat geld over om eventuele reparaties om de zoveel tijd uit te voeren.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Als je gaat kijken liefst de auto op de brug, of even regelen dat je tijdens de proefrit ergens op de brug kan :wink: , goed onder de zijskirts koekeloeren naar de dorpels, en als je de achterklep open doet, zitten er aan de zijkanten van de kofferruimte luikjes daarin kan je met een zaklampje redelijk goed zien of er al roest bezig is in de schermen of de er al eens aan gelast is en zoja op er alleen randen of complete schermen in gegaan zijn..

Kijk tijdens een proefrit ook altijd even rond onder de motorkap, kijk in het koelvloeistoftankje of de koelvloeistof netjes helder is, en kijk of er geen witte drab op de onderkant oliedop zit als je hem erafdraait, dat kan evt wijzen op kop of koppakking problemen (vooral bij 16V)

Let ook op of je onderhoud kan 'zien' (nieuw oliefiltertje of zit ie er al 2 jaar op ????) snaren nieuw of in staat van ontbinding, vraag naar de staat van de distributie, dat zijn allemaal dingetjes waardoor je kunt afdingen als er wat op aan te merken valt :wink:

Het meest handige is om iemand die verstand heeft van Astra's mee te nemen als je ergens gaat kijken... :wink:
Laatst gewijzigd door Sounddragon op 12 jan 2007 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Het meest handige is om iemand die verstand heeft van Astra's mee te nemen als je ergens gaat kijken
Hmm ja helaas ken ik niemand die verstand van astra's heeft.
mijn vader die heeft verstand van autos maar niet specifiek van astras (hij heeft zelf een vectra).

Nou als het zover is zal ik toch iemand moeten vinden want het laatste wat ik kan gebruiken is een verroeste auto :x

en zoja op er alleen randen of complete schermen in gegaan zijn
Ik neem aan dat het beter is als er complete schermen in zijn gegaan? :roll:
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

:D oja nog iedereen bedankt voor jullie posts :!:
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Mad Driver schreef:
Het meest handige is om iemand die verstand heeft van Astra's mee te nemen als je ergens gaat kijken
Hmm ja helaas ken ik niemand die verstand van astra's heeft.
mijn vader die heeft verstand van autos maar niet specifiek van astras (hij heeft zelf een vectra).

Nou als het zover is zal ik toch iemand moeten vinden want het laatste wat ik kan gebruiken is een verroeste auto :x

en zoja op er alleen randen of complete schermen in gegaan zijn


Ik neem aan dat het beter is als er complete schermen in zijn gegaan? :roll:
Hier op het forum zitten mensen zat die er verstand van hebben, tzt kan je altijd even een verzoekje planten, meestal valt dat wel te regelen... :wink:

En ja, complete schermen is beter, sterker nog; dat is eigenlijk de enige goede manier, bij vervangen van alleen de randen kan het minder netjes gedaan zijn (goed erlangs kijken), en in veel gevallen komt de ellende dan later (1 á 2 jaar) weer terug.... :(
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Hier op het forum zitten mensen zat die er verstand van hebben, tzt kan je altijd even een verzoekje planten, meestal valt dat wel te regelen...
Dat zou erg behulpzaam zijn idd.
Ik zal er idd een topic over openen als het zover is.

:twisted: nu nog wachten tot de kadett verkocht is :roll:

Duurt me te lang :oops:
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Geduld is een schone zaak...
waar heb je hem te koop staan ???
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Geduld is een schone zaak
:lol:

Hij staat te koop op marktplaats.

http://auto.marktplaats.nl/opel/6948536 ... 9a7363c95a
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Net bakkie, mooie prijs :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

8) ja he en de volgende word nog vetter :lol:
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

:P
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
JW
forum-gebruiker
Berichten: 568
Lid geworden op: 19 okt 2006 11:18
Locatie: Doetinchem

Bericht door JW »

Mooi man!

Ik had zelf ook als eerste auto een opel kadett... deze was heel mooi omgebouwd totdat ik een ongeluk kreeg...
Ik stond voor een afslag te wachten op tegemoetkomend verkeer toen er opeen een jonge jagende knul met bestelauto met 90 door de bocht kwam...
Vol gevat zonder enig te remmen, auto total loss ziekenwagen alles er bij.
Dus ja... Kadettje kwijt, heb duizenden euro's aan besteed en kreeg er (toch nog) 700 voor terug van de verzekering
Daarna heb ik zoals jij ook meteen een GSI aangeschaft :)

Helaas wel met veel problemen, ik ben blindelings van vertrouwen uit gegaan dat de auto goed was (van een vriend) maar ik ben nu na een aantal maanden nog steeds bezig met reparatie's

Op het moment al meer dan 2000 euro betaald aan reparatie's en de GSI kunnen kopen voor 850,-

Dus neem zeker iemand mee om de auto goed te bekijken, ik ben zelf die fout in gegaan, doe jij het niet ;)

Success!
C20XE '94
Plaats reactie