loopt kut stationair..
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
loopt kut stationair..
Me broem broem loopt al paar daagjes niet zo fijn stationair meer ..:S
nu had ik een scheurtje in vacuumslag ontdenkt..heb um ingekort en weer aangeslote liep weer even normaal.. d8 ik..
mr nu doetie ut weer en in de slang zitte geen scheure .. teminste wat je ken zien..
wat is wijsheid..? motorstorings lampje is ook al paar x gaan brande .. even opnieuw starten en ut is weg..
slang even late vervange?
wr loopt da gekke ding btw helemaal heen?
van de kop naar...
alvast bedankt
nu had ik een scheurtje in vacuumslag ontdenkt..heb um ingekort en weer aangeslote liep weer even normaal.. d8 ik..
mr nu doetie ut weer en in de slang zitte geen scheure .. teminste wat je ken zien..
wat is wijsheid..? motorstorings lampje is ook al paar x gaan brande .. even opnieuw starten en ut is weg..
slang even late vervange?
wr loopt da gekke ding btw helemaal heen?
van de kop naar...
alvast bedankt
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Die slang gaat naar een nippel op je inlaatspruitstuk.
nippel zit dicht met zooi.
uitboren met 3,5mm
auto loopt weer super.
wedden?
Typisch c18xe probleem... bij allebei mn c18xe'en gehad en meerdere mensen op t forum ook
nippel zit dicht met zooi.
uitboren met 3,5mm
auto loopt weer super.
wedden?
Typisch c18xe probleem... bij allebei mn c18xe'en gehad en meerdere mensen op t forum ook
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Ja, kost 8 euro geloof ik.
even 2 boutjes brandstofrail loshalen, injectoren even eruit ploppen, kan je gelijk kijken of die o-ringen nog goed zijn, anders vervangen, brandstofrail even opzij hangen.
T kan ook zonder brandstofrail loshalen, maar dan piel je je een ongeluk.
Slang loshalen, zit met een clip erop.
Nippel eruit draaien met dop 17 of 19
Ben niet zeker meer van opboormaat, want schuifmaat staat op 4,5mm... maar ik dacht dat het 3,5mm was... wijst zich vanzelf, boor moet door het spitse gedeelte gaan, pas op dat je m niet lek boort.
Bij terugmonteren koperen ringen vervangen (2x)!
even 2 boutjes brandstofrail loshalen, injectoren even eruit ploppen, kan je gelijk kijken of die o-ringen nog goed zijn, anders vervangen, brandstofrail even opzij hangen.
T kan ook zonder brandstofrail loshalen, maar dan piel je je een ongeluk.
Slang loshalen, zit met een clip erop.
Nippel eruit draaien met dop 17 of 19
Ben niet zeker meer van opboormaat, want schuifmaat staat op 4,5mm... maar ik dacht dat het 3,5mm was... wijst zich vanzelf, boor moet door het spitse gedeelte gaan, pas op dat je m niet lek boort.
Bij terugmonteren koperen ringen vervangen (2x)!
Laatst gewijzigd door Baas J. op 21 jul 2008 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Op de eerste foto zie je alle zooi er nog inzitten, bij mij had een hard stukje kool o.i.d. het complete gat gedicht.
Nee kan gen kwaad, wil je het zekere voor t onzekere nemen haal je een nieuwe bij de opel (25e). Ik vond het de moeite wel waard om voor 25e een gokje te wagen.
Nee kan gen kwaad, wil je het zekere voor t onzekere nemen haal je een nieuwe bij de opel (25e). Ik vond het de moeite wel waard om voor 25e een gokje te wagen.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
-
- Moderator
- Berichten: 7833
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
en anders uitlezen he, moet wel iets opleveren bij het motorstoringslampje
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
-
- Moderator
- Berichten: 7833
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
zoekfunctie doet wonderen
2.nullutje schreef:in je zekeringenkast zie je het volgende blokje zitten:
die twee rode connectortjes verbind je dus gewoon met elkaar m.b.v. een paperclip o.i.d.
Vervolgens draai je je contact aan en gaat je MM lampje oplichten... iedere foutode wordt drie maal achtereenvolgens herhaald.
een foutcode wordt aangegeven door knipperen. Bijv. een keer knipperen, even pauze en vervolgens weer drie maal knipperen is de code 13.
Let even op dat je als eerst altijd code 12 krijgt, omdat de motor niet draait, dat is normaal.
Let dus wel op, alle codes worden drie maal achtereenvolgens herhaald.
hier kun je de foutcodes bepalen:
http://www.astragsi.cwc.net/faultcode.htm
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
-
- Moderator
- Berichten: 7833
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
dat zelf uitlezen bedoel je?QuerulouS schreef:heb je ook zoiets voor de C20NE?
und?Erwin_dude schreef:danku zal morgen even probere
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
'k Heb ook even gekeken bij mijn C20XE...Baas J. schreef: T kan ook zonder brandstofrail loshalen, maar dan piel je je een ongeluk.
Slang loshalen, zit met een clip erop.
Nippel eruit draaien met dop 17 of 19
Ben niet zeker meer van opboormaat, want schuifmaat staat op 4,5mm... maar ik dacht dat het 3,5mm was... wijst zich vanzelf, boor moet door het spitse gedeelte gaan, pas op dat je m niet lek boort.
'k Voel geen vacuum als ik m'n vinger op het andere uiteinde vd slang leg bij stat. draaien.
Doorheen blazen of zuigen lukt ook niet, dus verstopt...
Het hele aansluitpijpje eruit draaien gaat me wat ver, dan zit je ook met gesmeer van koelwater, dus heb ik het gasklephuis er maar afgedraaid.
Een schone doek in het gat vh spruitstuk geduwd om te voorkomen dat er iets naar beneden in het spruitstuk valt en toen met een 1mm-draad in de banjo-bout geprikt. Lukt maar een eindje...
Uiteindelijk met m'n vingers een 1,5mm boortje er doorheen gedraaid, toen was ie open.
Noot. Een 1,7mm-boor kan ik er met de vingers niet door krijgen dus het gat is 1,5 of 1,6mm groot...
Vervolgens even met perslucht op de dunne ontluchtingsslang doorgeblazen en een wolk van rotzooi kwam door het gaatje naar buiten.
De boel weer netjes gemonteerd en zowaar, bij stationair draaien voel ik een flink vacuum aan het begin vd dunne carterslang, dus die is weer open zoals het hoort.
Andere vraag, de vacuumslang aan de drukregelaar op de brandstofrail, kun je daar (stationair) vacuum voelen? Of valt het op een andere manier simpel te testen? Lijkt wel of die slang niks doet...
Ik hoor het graag
Groet, Febe.
Laatst gewijzigd door Febe op 29 jul 2008 18:06, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 7833
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
das allemaal hetzelfdeQuerulouS schreef:jeppascal1109 schreef:dat zelf uitlezen bedoel je?QuerulouS schreef:heb je ook zoiets voor de C20NE?
voor eventueel afwijkende foutcodes, even hier kijken
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
ey beun, das je lmm wssboerbeun schreef:mijne loopt ook zwaar beroerd.. 500 rpm of net meer, blok schudt alle kanten uit, dus zal ook maar eens gaan kijken voor dit,
bedankt voor de supertip!
mr iemand vertelde mij da jij naast een sloop woondt ofzo.. wr nog een C18XE op staat.. wil je even kijken of er nog een lmm op zit?
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
whahahahaha ik woon OP een sloop Heb door het hele huis onderdelen liggen,95% voor de "met-liefde-gehate-2-wielers"
heb ook nog een brommer onder het bed liggen
(ouders blij )
nee, ik woon dichtbij 4 auto slopen dus kan eventueel wel even heen gaan ja
heb er nog weinig aandacht aan besteed, maar doe dat dit weekend, erewoord
heb ook nog een brommer onder het bed liggen
(ouders blij )
nee, ik woon dichtbij 4 auto slopen dus kan eventueel wel even heen gaan ja
heb er nog weinig aandacht aan besteed, maar doe dat dit weekend, erewoord
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam