F28 vs F25 versnellingsbak bij een V6

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

F28 vs F25 versnellingsbak bij een V6

Bericht door The Undertaker »

Om Erik zijn topic niet te vervuilen viewtopic.php?p=301469#p301469
Jerremy schreef:Haha ! inderdaad..
Maar is natuurlijk wel persoonlijk.. Kan me voorstellen dat er mensen zijn die juist met de V6 zoveel mogelijk/meer geluid willen.
Maar ik zelf wil dat niet. Wil nog wel beetje anoniem door het verkeer kunnen gaan, en daarbij, met teveel geluid heeft
de politie bijv. ook ineens weer meer interesse voor je vaak.. :D

Maar m'n uitlaat ga ik zowiezo nog wel veranderen. Dit vind ik wel zonde zo. Wordt natuurlijk nu best geknepen inderdaad.

M'n verbruik is wel afhankelijk van omstandigheden. (logisch) maar
bij gecombineerd gebruik (B-wegen / snelwegen) nu, (in de zomer) rijd ik zo'n 510 - tot 540 km. op 46 tot 48 liter brandstof.
Me rij stijl is normaal tot rustig. Soms een keerjte btje vlot rijden, maar niet al te wild, gewoon normaal rijden. Wil me rijbewijs graag houden ! :lol:
met de airco uit. Ik rijd trouwens met een F25 he & standaard C25XE vliegwiel :wink:
(wat mij overigens prima bevalt ! want de bak is goed, schakelt goed..)
je had bij je vorige toch eerst wel een f28 bak die je later hebt omgeruild voor een F25 toch?
Beviel de F28 bak je niet of vind je de F25 voor dagelijks gebruik fijner rijden?
raymond schreef:ik weet het antwoord wel

volgens bepaalde mensen kan een f28 niet achter een v6 met de adapterplaat van DHZ
ik zelf rij er ook al bijna een jaar mee en heb er geen probleem
en als hij wel naar de kloten loopt over een tijd gooi ik mijn f28 lachend op de oud ijzer bult
maar dat komt omdat de f28 maar 100 euro koste :mrgreen: :mrgreen:
Zou als je toch een 6-bak wil hebben een conversie kit van Gema Motorsport iets zijn?
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: F28 vs F25 versnellingsbak bij een V6

Bericht door RedBill »

The Undertaker schreef: Zou als je toch een 6-bak wil hebben een conversie kit van Gema Motorsport iets zijn?
Niet voor dagelijks gebruik, vanwege de rechte vertanding. Maakt een stuk meer herrie. Wel minder wrijvingsverlies.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Re: F28 vs F25 versnellingsbak bij een V6

Bericht door Jerremy »

The Undertaker; (sorry, heb het even geknipt vu het andere topic)
Mijn eerste F28 Deze kraakte in 2, 3 en 4.
De 2e F28 kocht ik als een NIEUWE versnellings bak. 800 eurie voor betaald. Bak ging niet in z'n 1e versnelling.
Het ging wel, alleen als de wagen eenmaal aan het rollen werd gebracht dmv vu de 2e versnelling weg te rijden.
Bij beide bakken had ik een klapperend geluid als de wagen in z'n vrij stationair stond te draaien. Alles was nieuw.
Zelfs bij 2e F28 een nieuw vliegwiel, koppeling alles. Kosten nog moeite gespaard. Dat klapperend geluid kwam er langzaam in.
Ook de vliegewielen van Mtech zijn zoals ze ze standaard verkopen niet goed. Ze zijn te dik (te ondiep). Maar daar kwam ik ook pas later achter
en op dat ogenblik wist ik dat niet.
Al met al had ik er weinig vertrouwen meer. Via veel omwegen & ellen lange correspondentie ben ik met mensen in contact gekomen waar me 'nieuwe' F28 ooit vandaan kwam, en 'm
kon laten herstellen. Ik moest 'm zelf Belgie brengen, die persoon zou 'm weer ergens anders heen brengen (waar hij 'm weer van gekocht had, allemaal personen die ik niet ken, en ook niet mee gehandeld heb uiteindelijk..) Maar ja op aangeven van de partij waar ik 'm van gekocht had moest ik me weer tot die verkoper weer wenden..
Afine, op een gegeven moment heb je daar schoon genoeg van. Uiteindelijk kwam ik er ook via iemand van het OF achter, dat die ook zo'n bak had gehad, en die kende ook iemand die ook zo'n bak had. Kwam uit dezelfde serie. Ook de oorspronkelijke verkoper van jaren geleden was dezelfde.
Een serie die 'perongeluk' in een verkoop circuit zijn gekomen. Het scheen een serie te zijn die uit Frankrijk kwamen oid. Het fijne weet ik er niet meer van.

Een F28 met lichtvliegwiel rijd leuk, wel meer schakelen dan met een F25, maar dat is logisch. De gangen van een F25 zijn iets langer. Mijn eigen ervaring is dat het niet onprettig rijd met een F25. Verbruik is ook iets gunstiger, maar dat was voor mij niet de uiteindelijke reden.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: F28 vs F25 versnellingsbak bij een V6

Bericht door oenatje »

nice deze info
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Re: F28 vs F25 versnellingsbak bij een V6

Bericht door Trompie »

Hoe heb jij je schakelmechanisme eigenlijk bij je f25 Jerremy?
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Re: F28 vs F25 versnellingsbak bij een V6

Bericht door Jerremy »

Heb een nieuw schakelmechaniek erop zitten. Origineel Opel voor de F25
Of bedoel je in de auto ?
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Re: F28 vs F25 versnellingsbak bij een V6

Bericht door Trompie »

Jerremy schreef:Heb een nieuw schakelmechaniek erop zitten. Origineel Opel voor de F25
Of bedoel je in de auto ?
Ik had het laatste stukje van de f20 gepakt, het stukje wat aan de schakelstang komt, maar hij wil nu niet fijn in de 1 en de 5.
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Re: F28 vs F25 versnellingsbak bij een V6

Bericht door Jerremy »

ohw, o.k.
Heb zelf wel die Mtech nylon busjes ook in het mechaniek gezet. Had ze nog liggen, dus hup er tussen gepropt.
In de auto ook alles nieuw, met correcte pook en achteruitrij versnellilng beveiliging op rechtsachter ipv linksvoor zoals standaard bij elke Astra F (of F28)
Pook van een Vectra B1 (die van een A zal denk ook passen, maar die is alleen met een 4-kante pookknop leverbaar. aangezien er standaard in de mijne die ronde als zat,
heb moest ik die van de B1 nemen).
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Re: F28 vs F25 versnellingsbak bij een V6

Bericht door Trompie »

Ik heb plastic huis en pook van de calibra v6, dus ook met de achteruit op de goede plek. heb alleen daaraan de schakelstang van de astra, maar eens kijken of ik die om kan wisselen! :wink:
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Plaats reactie