Op de teller kijken gaat ook nie bij volgas optrekkenfelix schreef:prachtig machien die turbo!!
Gisteren mee gereden en damn dat gaat vooruit zeg!!
Met 1 handje aan het stuur volgas gaat niet hé
Fille's Astra F turbo
Re: Fille's Astra F turbo
Re: Fille's Astra F turbo
http://www.2dehands.be/autos/autos/opel ... c_id=&afd=" onclick="window.open(this.href);return false;
???
???
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Fille's Astra F turbo
ding is bij niels opgebouwd dacht ik..
stond er poos terug nog!
buitenkant is niet veel zelfde geld voor interieur!
specs doen de auto
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Fille's Astra F turbo
indd bij Niels gebouwd
is nog een topic van hier op het forum
is nog een topic van hier op het forum
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Fille's Astra F turbo
Ja, daar posten we lekker in nuGSI Racer schreef:indd bij Niels gebouwd
is nog een topic van hier op het forum
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- fille_6
- forum-gebruiker
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 07 mar 2012 19:16
- Auto('s): opel astra f gsi c20let, opel combo 1.3cdti en husqvarna grasmaaier :d
- Locatie: zoutleeuw
Re: Fille's Astra F turbo
hallo, na lange tijd nog eens een update van mijn astra f posten;
het begon halver wegen 2013 dat mijn auto begon te stotteren (bij het optrekken +-4500rpm) hij ging dan nog wel hoger in toeren maar de motor draaiden niet zuiver
ook brande het motorstoringlampje af en toe ook als je rustig reed, bij het uitlezen kende het uitleestoestel niet om welke fout het ging en heb ik wildweg eens geprobeerd om mijn lambasonde te vervangen door 1 dat ik nog had liggen ermee was het probleem tijdelijk opgelost. erna had ik de auto uitgeschreven en stond hij droog en warm in een garage, ik liet zeker om de twee weken de auto volledig warm draaien en als het donker was durfde ik de straat nog wel eens op en af rijden (rustig aan) nu begin dit jaar in de winter (+-9 graden) liet ik mijn astra nog eens warmdraaien, zodra hem warm was had ik de gas eens ingeduwd tot max 5000rpm en ineens begon hij op 3cilinders te lopen, eerst dacht ik (hoopte ik) een kapotte bougie maar dit was het niet dat de kabels eens doormeten, ontsteking volledig gecontrolleerd, sensors afgegaan en dit zonder resultaat, ( motor was pas 10.000geleden gereviseerd dus je gaat er vanuit dat er niets aan de motor was) toen wou ik de compressie meten, kleppendeksel er eerst afgehaald en toen zag ik dat de nokkenas op de eerste cilinder de nokken naar bovenstonde en de inlaatklep open stond toen wist ik genoeg en heb het blok maar opengedaan,
klepveerschotel in stukken vaneen, de inlaatklep ernaast heeft ernaast heeft hetzelfde voor alleen nog niet gesprongen (schol niet veel)
ook heb ik gezien dat de 3de cilinder vol staat zowel de cilinderkop als de zuiger met klein putjes? ik dacht eventueel aan een sigment dus 3de piston er ook maar gelijk uitgehaald nu ik toch bezig was, deze lijkt mij helemaal in orde, dus even doorzoeken wat evt. die putjes kan hebben gemaakt
bovenstaande foto zie je de putjes duidelijk aan de piston ter hoogte van mijn hand
ook vertoont de cilinderwand sporen van de zuiger is dit al normaal na 10.000km of niet? altijd warm gereden volgens de regels van de kunst
859cilinderkop goed of slecht? geen idee
ik zou graag mijn astra eens langs de buitenkant aanpakken maar het komt er gewoonweg niet van, alveel tegenslag gehad met de motor dat je denkt waarom zou ik aan de buitenkant beginne? de motor heb ik laten reviseren maar ik ga alles gewoon zelf doen alles op zijn tijd en rustig aan ik hou jullie op de hoogte !! ik moet eerlijk zijn en had mijn astra al opgegeven en tekoop aangeboden maar dit doe ik geen tweede keer meer ik hou van mijn astra en als hij gaat is het een super auto om mee te rijden!!!!
het begon halver wegen 2013 dat mijn auto begon te stotteren (bij het optrekken +-4500rpm) hij ging dan nog wel hoger in toeren maar de motor draaiden niet zuiver
ook brande het motorstoringlampje af en toe ook als je rustig reed, bij het uitlezen kende het uitleestoestel niet om welke fout het ging en heb ik wildweg eens geprobeerd om mijn lambasonde te vervangen door 1 dat ik nog had liggen ermee was het probleem tijdelijk opgelost. erna had ik de auto uitgeschreven en stond hij droog en warm in een garage, ik liet zeker om de twee weken de auto volledig warm draaien en als het donker was durfde ik de straat nog wel eens op en af rijden (rustig aan) nu begin dit jaar in de winter (+-9 graden) liet ik mijn astra nog eens warmdraaien, zodra hem warm was had ik de gas eens ingeduwd tot max 5000rpm en ineens begon hij op 3cilinders te lopen, eerst dacht ik (hoopte ik) een kapotte bougie maar dit was het niet dat de kabels eens doormeten, ontsteking volledig gecontrolleerd, sensors afgegaan en dit zonder resultaat, ( motor was pas 10.000geleden gereviseerd dus je gaat er vanuit dat er niets aan de motor was) toen wou ik de compressie meten, kleppendeksel er eerst afgehaald en toen zag ik dat de nokkenas op de eerste cilinder de nokken naar bovenstonde en de inlaatklep open stond toen wist ik genoeg en heb het blok maar opengedaan,
klepveerschotel in stukken vaneen, de inlaatklep ernaast heeft ernaast heeft hetzelfde voor alleen nog niet gesprongen (schol niet veel)
ook heb ik gezien dat de 3de cilinder vol staat zowel de cilinderkop als de zuiger met klein putjes? ik dacht eventueel aan een sigment dus 3de piston er ook maar gelijk uitgehaald nu ik toch bezig was, deze lijkt mij helemaal in orde, dus even doorzoeken wat evt. die putjes kan hebben gemaakt
bovenstaande foto zie je de putjes duidelijk aan de piston ter hoogte van mijn hand
ook vertoont de cilinderwand sporen van de zuiger is dit al normaal na 10.000km of niet? altijd warm gereden volgens de regels van de kunst
859cilinderkop goed of slecht? geen idee
ik zou graag mijn astra eens langs de buitenkant aanpakken maar het komt er gewoonweg niet van, alveel tegenslag gehad met de motor dat je denkt waarom zou ik aan de buitenkant beginne? de motor heb ik laten reviseren maar ik ga alles gewoon zelf doen alles op zijn tijd en rustig aan ik hou jullie op de hoogte !! ik moet eerlijk zijn en had mijn astra al opgegeven en tekoop aangeboden maar dit doe ik geen tweede keer meer ik hou van mijn astra en als hij gaat is het een super auto om mee te rijden!!!!
- fille_6
- forum-gebruiker
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 07 mar 2012 19:16
- Auto('s): opel astra f gsi c20let, opel combo 1.3cdti en husqvarna grasmaaier :d
- Locatie: zoutleeuw
Re: Fille's Astra F turbo
bericht is 2keer geplaats excuses ervoor mvg fille
Re: Fille's Astra F turbo
rally astra blok zeker?
die schade aan je zuiger komt door het pingelen (arm lopen van de motor).
wel gek van die klep schade, stond de riem nog wel op tijd?
die schade aan je zuiger komt door het pingelen (arm lopen van de motor).
wel gek van die klep schade, stond de riem nog wel op tijd?
- fille_6
- forum-gebruiker
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 07 mar 2012 19:16
- Auto('s): opel astra f gsi c20let, opel combo 1.3cdti en husqvarna grasmaaier :d
- Locatie: zoutleeuw
Re: Fille's Astra F turbo
jup riem stond nog op zen plek, ik denk gewoon dat de klepveerschotels metaalmoe waren? waren volgens mij niet vernieuwd en zullen ondertussen 250.000km gebold hebben en door de zwaardere klepveren het begeven hebben? is maar een theorie maar vind het ook raar waarom de klepveer krom staat, klepgeleder is zelfs in 2stukken gevlogen en idd door hem opgebouwd? wrm?prs schreef:rally astra blok zeker?
die schade aan je zuiger komt door het pingelen (arm lopen van de motor).
wel gek van die klep schade, stond de riem nog wel op tijd?
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Fille's Astra F turbo
En weer 1 die problemen heeft, het begint wel op te vallen
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Fille's Astra F turbo
dat is indd een pingelschade wat je daar aan de zuiger hebt.
is dat blok nooit afgesteld op een testbank??
is dat blok nooit afgesteld op een testbank??
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- fille_6
- forum-gebruiker
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 07 mar 2012 19:16
- Auto('s): opel astra f gsi c20let, opel combo 1.3cdti en husqvarna grasmaaier :d
- Locatie: zoutleeuw
Re: Fille's Astra F turbo
Jawel, binnengegaan bij Niels en maand later was die afgesteld in Duitsland op de testbank had 310 pk op papier en een week later kreeg ik op mijn zak van een bmw e36 m3 3.0 286 pk dus ergens klopt dit niet echt xDGSI Racer schreef:dat is indd een pingelschade wat je daar aan de zuiger hebt.
is dat blok nooit afgesteld op een testbank??
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Fille's Astra F turbo
Verdomme zeg, dit is wel ontzettend zuur!
Re: Fille's Astra F turbo
Die 859 cilinderkop hoort ook niet op jou motor,dit is een cilinderkop van een M2.8 c20xe motor kun je zien aan de 2 gietstukken
KS400 kop zit meestal op een c20let
Wel jammer dit zijn dure schade`s
KS400 kop zit meestal op een c20let
Wel jammer dit zijn dure schade`s
- fille_6
- forum-gebruiker
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 07 mar 2012 19:16
- Auto('s): opel astra f gsi c20let, opel combo 1.3cdti en husqvarna grasmaaier :d
- Locatie: zoutleeuw
Re: Fille's Astra F turbo
Vreemd, mja moet tog een andere kop opkomen, deze heeft schade. Welke kop raadt je me aan? Ks400/700 zou geen aanrader zijn?renej schreef:Die 859 cilinderkop hoort ook niet op jou motor,dit is een cilinderkop van een M2.8 c20xe motor kun je zien aan de 2 gietstukken
KS400 kop zit meestal op een c20let
Wel jammer dit zijn dure schade`s
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Fille's Astra F turbo
coscast
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- fille_6
- forum-gebruiker
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 07 mar 2012 19:16
- Auto('s): opel astra f gsi c20let, opel combo 1.3cdti en husqvarna grasmaaier :d
- Locatie: zoutleeuw
Re: Fille's Astra F turbo
Welke type coscast?Foxs schreef:coscast
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Fille's Astra F turbo
voor de c20xe en c20letfille_6 schreef:Welke type coscast?Foxs schreef:coscast
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- Npl-Engeneering
- forum-gebruiker
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 12 jan 2014 01:09
- Auto('s): Vectra b2 2.5v6 ,Astra c20let en een Manta b2 2.0 16v under constuction.
- Locatie: Losser
Re: Fille's Astra F turbo
Kijk wel even of er Natrium gevulde uitlaatkleppen in de kop zitten anders kunnen de kleppen de warmte alleen via de klepzetels kwijt.
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Fille's Astra F turbo
coscast zijn de beste koppen die er zijn die krijg je bijnaFoxs schreef:voor de c20xe en c20letfille_6 schreef:Welke type coscast?Foxs schreef:coscast
niet kapot ,coscast
danny gsi 666
Laatst gewijzigd door astra-gsi-666 op 23 jul 2014 22:23, 2 keer totaal gewijzigd.
- fille_6
- forum-gebruiker
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 07 mar 2012 19:16
- Auto('s): opel astra f gsi c20let, opel combo 1.3cdti en husqvarna grasmaaier :d
- Locatie: zoutleeuw
Re: Fille's Astra F turbo
En hoe controleer ik dit? Zoniet is dat dan een ramp?Npl-Engeneering schreef:Kijk wel even of er Natrium gevulde uitlaatkleppen in de kop zitten anders kunnen de kleppen de warmte alleen via de klepzetels kwijt.
Re: Fille's Astra F turbo
Ik vroeg al af wat er met deze gebeurt was!
Nog steeds bij de eigenaar dus.
Jammer van de schade, zeker na zo'n werken, zouden niet mogen!!
Je steekt hem dan binnen bij een tuner en heb je dit voor, raar maar zo te zien wordt dit opgelost.
Ivm de koppen, coscast zijn idd goede koppen, alleen gaan ze teveel geld, tot je er zelf eentje aanbied dan is het te duur (zelf meegemaakt)
In mijn astra lag ook een coscast, maar in me daily lag vroeger een KS700, ook niet kapot te krijgen.
In de corsa ligt ook een KS700 en doet ook nog steeds zijn werk.
Ik zou een KS700 plaatsen met bypass, zeker even goed!!
Nog steeds bij de eigenaar dus.
Jammer van de schade, zeker na zo'n werken, zouden niet mogen!!
Je steekt hem dan binnen bij een tuner en heb je dit voor, raar maar zo te zien wordt dit opgelost.
Ivm de koppen, coscast zijn idd goede koppen, alleen gaan ze teveel geld, tot je er zelf eentje aanbied dan is het te duur (zelf meegemaakt)
In mijn astra lag ook een coscast, maar in me daily lag vroeger een KS700, ook niet kapot te krijgen.
In de corsa ligt ook een KS700 en doet ook nog steeds zijn werk.
Ik zou een KS700 plaatsen met bypass, zeker even goed!!
- fille_6
- forum-gebruiker
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 07 mar 2012 19:16
- Auto('s): opel astra f gsi c20let, opel combo 1.3cdti en husqvarna grasmaaier :d
- Locatie: zoutleeuw
Re: Fille's Astra F turbo
Ja de Astra blijft bij mij ik ga er alles zelf aan doen, dan weet je hoe en wat er is aan gedaan/gebeurt en na een revisie zou dit idd allemaal ni moge gebeuren. En ivm. De cilinderkoppen heb je groot gelijk als je zelf 1 tekoop aanbied xD ik ga nu eerst zien dat de onderblok terug goed is en dan de cilinderkop, jij hebt er geen meer ligge zeker?felix schreef:Ik vroeg al af wat er met deze gebeurt was!
Nog steeds bij de eigenaar dus.
Jammer van de schade, zeker na zo'n werken, zouden niet mogen!!
Je steekt hem dan binnen bij een tuner en heb je dit voor, raar maar zo te zien wordt dit opgelost.
Ivm de koppen, coscast zijn idd goede koppen, alleen gaan ze teveel geld, tot je er zelf eentje aanbied dan is het te duur (zelf meegemaakt)
In mijn astra lag ook een coscast, maar in me daily lag vroeger een KS700, ook niet kapot te krijgen.
In de corsa ligt ook een KS700 en doet ook nog steeds zijn werk.
Ik zou een KS700 plaatsen met bypass, zeker even goed!!
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Fille's Astra F turbo
Dan is hij of te arm/niet goed afgesteldfille_6 schreef:Jawel, binnengegaan bij Niels en maand later was die afgesteld in Duitsland op de testbank had 310 pk op papier en een week later kreeg ik op mijn zak van een bmw e36 m3 3.0 286 pk dus ergens klopt dit niet echt xDGSI Racer schreef:dat is indd een pingelschade wat je daar aan de zuiger hebt.
is dat blok nooit afgesteld op een testbank??
of je hebt een slechte injector op die cilinder
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- fille_6
- forum-gebruiker
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 07 mar 2012 19:16
- Auto('s): opel astra f gsi c20let, opel combo 1.3cdti en husqvarna grasmaaier :d
- Locatie: zoutleeuw
Re: Fille's Astra F turbo
Ok, weer wat bijgeleerd zeer belangrijk dus !!GSI Racer schreef:Dan is hij of te arm/niet goed afgesteldfille_6 schreef:Jawel, binnengegaan bij Niels en maand later was die afgesteld in Duitsland op de testbank had 310 pk op papier en een week later kreeg ik op mijn zak van een bmw e36 m3 3.0 286 pk dus ergens klopt dit niet echt xDGSI Racer schreef:dat is indd een pingelschade wat je daar aan de zuiger hebt.
is dat blok nooit afgesteld op een testbank??
of je hebt een slechte injector op die cilinder