RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-04-'22)
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-05-'14)
Altijd vervelend als ze meer tegen komen dan je in eerste instantie had gedacht.
Maar goed om te lezen dat alles weer netjes wordt hersteld
Maar goed om te lezen dat alles weer netjes wordt hersteld
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-05-'14)
had je het toendertijd niet goed gedaan dan rb?
wat had je toen niet gedaan wat je nu wel doet?
wat had je toen niet gedaan wat je nu wel doet?
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-05-'14)
Zow, eindelijk tijd voor het hele verhaal, met foto's
Op maandag 7 juli heb ik de GSi weggebracht naar het schadebedrijf om de dorpels te laten spuiten en een aantal kleine schades te laten repareren.
Tijdens het demonteren die maandag kwam ik er echter achter dat er bij de rechterachterzijde toch wel meer roest zat dan ik dacht. Ik had gehoopt dit probleem over een paar jaar opnieuw aan te kunnen pakken, maar daar moest nu sowieso iets aan gebeuren.
Bij de chassisbalk boven het rechtervoorwiel kwam ik een plekje tegen waar ik ook iets aan gedaan wilde hebben, dus dat zou ook aangepakt worden.
Toen de schadehersteller met de wagen aan de slag ging en hij had overlegd met zijn plaatwerker over een mogelijke oplossing voor het probleem bij het achterscherm kwamen ze tot de conclusie dat een provisorische oplossing niet mogelijk was. Ze wilden het góed doen, of helemaal niet. Dat is een instelling waar ik wel van hou, maar ik had er natuurlijk niet helemaal op gerekend. Het was minimaal nieuwe schermranden erin.
Na nogmaals overleg met de plaatwerker liet de chef werkplaats me weten dat ze het toch wel heel fijn zouden vinden als ze het met de volledige achterschermen mochten repareren en dan nu in één keer helemaal goed doen, zodat ik niet over een jaar of vier nog een keer zou moeten. Dus ik vanaf mijn vakantie-adres de schermen bij mijn ouders vandaan gehaald, waar ze opgeslagen lagen sinds ik de huur van mijn garagebox had opgezegd, en naar Ede gebracht.
Toen ze waren begonnen met demonteren van de GSi kwamen ze rechtsachter in de kofferbak nog een verrassing tegen:
Roest ontstaan door lekkage van de slang van de waterafvoer van het dakraam. Daar zat een snee in die was ontstaan door het doorslijpen van de schermen bij de restauratie in 2005. Die gasten hadden het wel weer provisorisch dichtgekit, maar niet afdoende dus.
Afgelopen dinsdag ben ik bij het schadebedrijf langs geweest om de stand van zaken te gaan bekijken. Daar waren ze wel behoorlijk naar mijn tevredenheid bezig.
De roest aan de binnenzijde verwijderd.
Binnenscherm en vulopening waren nog helemaal intact, geen roest te bekennen!
Je ziet echter wel op de laspunten roestvorming geweest. Dit hebben ze nu goed behandeld.
Eind van de dinsdag stond de GSi er zo bij:
Dik in de carrosseriekit.
Nogmaals in de roestbescherming.
De afvoerslang goed hersteld.
@Pascal: de wagen staat nu nog bij de schadehersteller. Morgen weer even bellen. Zelf kneitertje druk geweest afgelopen week. Wordt vervolgd dus....
Op maandag 7 juli heb ik de GSi weggebracht naar het schadebedrijf om de dorpels te laten spuiten en een aantal kleine schades te laten repareren.
Tijdens het demonteren die maandag kwam ik er echter achter dat er bij de rechterachterzijde toch wel meer roest zat dan ik dacht. Ik had gehoopt dit probleem over een paar jaar opnieuw aan te kunnen pakken, maar daar moest nu sowieso iets aan gebeuren.
Bij de chassisbalk boven het rechtervoorwiel kwam ik een plekje tegen waar ik ook iets aan gedaan wilde hebben, dus dat zou ook aangepakt worden.
Toen de schadehersteller met de wagen aan de slag ging en hij had overlegd met zijn plaatwerker over een mogelijke oplossing voor het probleem bij het achterscherm kwamen ze tot de conclusie dat een provisorische oplossing niet mogelijk was. Ze wilden het góed doen, of helemaal niet. Dat is een instelling waar ik wel van hou, maar ik had er natuurlijk niet helemaal op gerekend. Het was minimaal nieuwe schermranden erin.
Na nogmaals overleg met de plaatwerker liet de chef werkplaats me weten dat ze het toch wel heel fijn zouden vinden als ze het met de volledige achterschermen mochten repareren en dan nu in één keer helemaal goed doen, zodat ik niet over een jaar of vier nog een keer zou moeten. Dus ik vanaf mijn vakantie-adres de schermen bij mijn ouders vandaan gehaald, waar ze opgeslagen lagen sinds ik de huur van mijn garagebox had opgezegd, en naar Ede gebracht.
Toen ze waren begonnen met demonteren van de GSi kwamen ze rechtsachter in de kofferbak nog een verrassing tegen:
Roest ontstaan door lekkage van de slang van de waterafvoer van het dakraam. Daar zat een snee in die was ontstaan door het doorslijpen van de schermen bij de restauratie in 2005. Die gasten hadden het wel weer provisorisch dichtgekit, maar niet afdoende dus.
Afgelopen dinsdag ben ik bij het schadebedrijf langs geweest om de stand van zaken te gaan bekijken. Daar waren ze wel behoorlijk naar mijn tevredenheid bezig.
De roest aan de binnenzijde verwijderd.
Binnenscherm en vulopening waren nog helemaal intact, geen roest te bekennen!
Je ziet echter wel op de laspunten roestvorming geweest. Dit hebben ze nu goed behandeld.
Eind van de dinsdag stond de GSi er zo bij:
Dik in de carrosseriekit.
Nogmaals in de roestbescherming.
De afvoerslang goed hersteld.
Wat we nu anders gaan doen is dat de wielranden niet gelast gaan worden maar gelijmd, en ze gaan alles goed in de kit zetten. Dat is eigenlijk het belangrijkste verschil.Erwin_dude schreef:had je het toendertijd niet goed gedaan dan rb?
wat had je toen niet gedaan wat je nu wel doet?
@Pascal: de wagen staat nu nog bij de schadehersteller. Morgen weer even bellen. Zelf kneitertje druk geweest afgelopen week. Wordt vervolgd dus....
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- The Vizitor
- forum-gebruiker
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
- Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
- Locatie: Cuijk
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-05-'14)
Daar is weer veel aan gedaan zo te zien, zonde van dat slangetje.
Verder komt het volgens mij weer helemaal goed.
Hij wordt weer goed verzorgd
Verder komt het volgens mij weer helemaal goed.
Hij wordt weer goed verzorgd
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-05-'14)
Wordt wel goed gedaan nu zo te zien
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-05-'14)
zo kun je zien wat vocht/water kan doen...
komt nu wel goed zo te zien!
komt nu wel goed zo te zien!
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-05-'14)
die wordt weer mooi,goed bezig daar.
danny gsi 666
danny gsi 666
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-05-'14)
Zo te horen/zien heb je een erg goed schade-herstel bedrijf gevonden !
Ga zo door !
Ga zo door !
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-05-'14)
Thanks voor de reacties. Toch heb ik inmiddels wel de conclusie getrokken dat als ik destijds wat meer aandacht aan de staat van deze wagen had besteed bij de aankoop, ik nooit dit exemplaar had gekocht. Deze heeft teveel geschiedenis. Maarja, als je er dan eenmaal veel tijd en geld in hebt gestoken wordt het toch een beetje m'n eigen "kindje"...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-05-'14)
zie dat je ook bilstein demperser onder hebt, .RedBill schreef:Thanks voor de reacties. Toch heb ik inmiddels wel de conclusie getrokken dat als ik destijds wat meer aandacht aan de staat van deze wagen had besteed bij de aankoop, ik nooit dit exemplaar had gekocht. Deze heeft teveel geschiedenis. Maarja, als je er dan eenmaal veel tijd en geld in hebt gestoken wordt het toch een beetje m'n eigen "kindje"...
danny gsi 666
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-05-'14)
Als je in de eerste instantie de foto's ziet dan krab je, je wel even achter de oren over de staat van sommige delen die je totaal niet verwacht.
Gelukkig wordt hij weer goed aangepakt en deze keer voor goed zo te zien
Ben benieuwd naar het verdere verloop!
Gelukkig wordt hij weer goed aangepakt en deze keer voor goed zo te zien
Ben benieuwd naar het verdere verloop!
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-05-'14)
Dat word inderdaad netjes aangepakt!
Kan hij er weer een hele tijd tegen straks
Kan hij er weer een hele tijd tegen straks
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-05-'14)
Afgelopen zaterdag weer even bij het schade bedrijf langs geweest om de stand van zaken te bekijken.
Toen stond ie er zo bij:
Zover was de wagen gisteren. De plaatwerker die ermee bezig is stuurt regelmatig updates.
Hier wordt er nog flink gekit.
Toen stond ie er zo bij:
Zover was de wagen gisteren. De plaatwerker die ermee bezig is stuurt regelmatig updates.
Hier wordt er nog flink gekit.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-05-'14)
Mooi om te zien dat het weer goed en vakkundig hersteld wordt
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-05-'14)
Balen, maar het wordt inderdaad goed aangepakt! Klasse
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-05-'14)
Daar wordt zeker weer goed gewerkt!!
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-05-'14)
dat is echt vakwerk,geeft die man een pluim.
danny gsi 666
danny gsi 666
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-05-'14)
Dat plekje had ik ook destijds. Bleek een scheur in die balk te zijn.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-05-'14)
PS: Mag ik mijn gsi ook naast die van jou zetten? kunnen ze hem gelijk meespuiten het is tenslotte dezelfde kleur..
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-05-'14)
Te laat...renej schreef:PS: Mag ik mijn gsi ook naast die van jou zetten? kunnen ze hem gelijk meespuiten het is tenslotte dezelfde kleur..
Morgen maak ik even betere foto's...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-05-'14)
niet leuk.. maar wel erg blitz geworden, heb je hem helemaal laten spuiten?
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-05-'14)
Nee, deuren, dak, motorkap, kofferbak, achterbumper en skirts niet. Daar zit ook nog wel wat werk in overigens. Heb een rare blaas op m'n linkerdeur zitten en de motorkap staat ook nog een vervangende versie van in mijn schuur. Maar dat is allemaal voor later.renej schreef:niet leuk.. maar wel erg blitz geworden, heb je hem helemaal laten spuiten?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-05-'14)
Vanochtend even daar geweest om vast e.e.a. te monteren, maar omdat ze bij de langsbalk rechts nog wat moeten doen maandag bleef dit beperkt tot de achterruiten, één voorscherm en de daklijsten.
Wilde foto's maken maar de batterij van de camera was leeg.
Wilde foto's maken maar de batterij van de camera was leeg.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-05-'14)
die ziet erg goed uit,mooi strak in de lak.
danny gsi 666
danny gsi 666
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-05-'14)
zo, even bijgelezen!
Top werk verricht daar
Zal de mijne ook eens aan moeten geloven over hopelijk pas een jaartje of 2.
Die jouwe kan er weer even tegenaan straks
Top werk verricht daar
Zal de mijne ook eens aan moeten geloven over hopelijk pas een jaartje of 2.
Die jouwe kan er weer even tegenaan straks
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst