GSI Overleden?

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
GSI_8v
forum-gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 apr 2005 21:50

GSI Overleden?

Bericht door GSI_8v »

Gister reed ik naar huis, en 100 meter voordat ik thuisben gaat mn astra ineens niet meer vooruit, en valt na een paar sec stil, alle lampjes branden, ook het motorlampje (iig, ik denk dat dat het motorlampje is)

Krijg em niet meer gestart, als ik dat probeer komt er echt een krijsend geluid uit.

Hij trok al wel heel slecht op alstie warm was, en het gebeurde ook tydens optrekken.

Iemand een idee wat het is?
Gebruikersavatar
smatse
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 573
Lid geworden op: 07 jun 2004 16:19
Locatie: erp

Bericht door smatse »

handrem er nog op :lol: :lol: :lol: :lol:
get a gsi or die trying.

LEXMAUL powertttttttt.
Gebruikersavatar
DayWaLk3R
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 507
Lid geworden op: 14 mei 2003 11:45
Auto('s): Tesla Model 3 LR
Locatie: Rotterdam

Bericht door DayWaLk3R »

smatse schreef:handrem er nog op :lol: :lol: :lol: :lol:

Whahahha weer lekker droog :lol:


Maare kerel.. ik zou even langs de dealer rijden en hem uit laten lezen.. want dit kan zoveel zijn..
Gebruikersavatar
bas1984
forum-gebruiker
Berichten: 313
Lid geworden op: 25 mei 2004 21:43
Locatie: geleen

Re: GSI Overleden?

Bericht door bas1984 »

GSI_8v schreef:Gister reed ik naar huis, en 100 meter
Krijg em niet meer gestart, als ik dat probeer komt er echt een krijsend geluid uit.
DayWaLk3R schreef:Maare kerel.. ik zou even langs de dealer rijden en hem uit laten lezen.. want dit kan zoveel zijn..
volgens mij gaat dat nie zo lekker :roll:
onkie en donkie
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Weet neit of uitlezen het probleem op gaat lossen.. een krijsend geluid lijkt me een mechanisch probleem..


Distri snaartje geknapt...."???
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
DayWaLk3R
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 507
Lid geworden op: 14 mei 2003 11:45
Auto('s): Tesla Model 3 LR
Locatie: Rotterdam

Re: GSI Overleden?

Bericht door DayWaLk3R »

bas1984 schreef:
GSI_8v schreef:Gister reed ik naar huis, en 100 meter
Krijg em niet meer gestart, als ik dat probeer komt er echt een krijsend geluid uit.
DayWaLk3R schreef:Maare kerel.. ik zou even langs de dealer rijden en hem uit laten lezen.. want dit kan zoveel zijn..
volgens mij gaat dat nie zo lekker :roll:

Ghi.. Oke.. :oops:

Maar er bestaan ook nog van die touwtjes he !! die dingen die je vooruit kennen trekken :wink:
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

C20NE als distri klapt loopt gelukkig goed af.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Denk ook distibutieriem. Met een 8V kost je dat 140 eurootjes om een nieuwe erop te laten zetten, en klaar is kees...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Klinkt niet best :?


Disriem heb ik ook wel eens gehad, maar dat krijsende geluid klinkt nogal onheilspellend :(

Als je dis klapt bij een 8V gaat je motor gewoon rond, klinkt ook alsof het allemaal erg licht draait..denk dat hier toch wat meer aan het handje is... :(

Je zou even kunnen gluren in je diskap of de riem nog heel is, en als dat goed is even proberen om je motor met een sleutel op de krukaspoelie handmatig rond te draaien..als ook dat OK is, kleppendeksel eraf en checken of je nokkenas niet vast zit of gebroken is...dat krijsende geluid klinkt een beetje zolas je het vertelt, of er iets is vastgelopen ofzo...

Gewoon even een beetje op onderzoek uitgaan, maar beter even niet proberen te starten met de startmotor vóórdat je ZEKER weet dat de motor mechanisch in orde is :wink:

Misschien een vraag naar de bekende weg, maarehhh zit er genoeg olie in het blok :?:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Plaats reactie